Cremeren vanuit onze aula

04-11-2015 00:00

Hoe neem ik afscheid?

Hebt u wel eens nagedacht over uw uitvaart?

Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat mensen hun uitvaart zelf regelen en er zo een meer persoonlijk geheel van maken. Uitvaartvereniging Emmer-Compascuum kan onze leden helpen bij het nog persoonlijker maken van de uitvaart.

Standaard wordt een begrafenis vanuit onze aula verzorgd waarna nabestaanden vanuit deze aula meegaan naar de begraafplaats voor de begrafenis. Bij een crematie zijn we gewend om naar het crematorium te gaan en daar de complete uitvaart te laten verzorgen tot aan de koffietafel toe.

Bent u er wel van op de hoogte dat u een crematie ook vanuit onze aula aan de Runde kunt laten verzorgen?

Dit heeft verschillende voordelen;

-          U bent minder tijdgebonden. In het crematorium wordt standaard 5 kwartier genomen voor de complete uitvaart inclusief de koffietafel. Vanuit onze aula bent u niet tijdgebonden waardoor uw nabestaanden meer rust en een ongedwongen sfeer ervaren tijdens de uitvaart.

-          Wij regelen alles in eigen beheer, waardoor de overledene of nabestaanden hun eigen keuze qua uitvaart kunnen laten uitvoeren.

-          De overledene vertrekt na de dienst naar het crematorium. Voor de nabestaanden zijn er verschillende mogelijkheden om het definitieve afscheid in te kleden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om achter de rouwauto aan te lopen tot aan de straat. Ook is het mogelijk om in de aula te blijven en aan de koffietafel te beginnen terwijl de overledene naar het crematorium vertrekt.

-          Een groot voordeel t.o.v. een crematie vanuit het crematorium zijn de lagere kosten. Omdat alles vanuit onze aula wordt geregeld scheelt dit de nabestaanden aanzienlijk in de kosten.

-          De koffietafel kan natuurlijk ook bestaan uit bijvoorbeeld broodjes of een hapje en een drankje.  Dit geheel naar wens van de overledene of nabestaanden.

We hopen u door middel van deze advertentie te hebben geïnformeerd over de mogelijkheden die Uitvaartvereniging Emmer-Compascuum e.o. u biedt.

Mocht u vragen hebben dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Wij zijn te bereiken op www.uitvaartvereniging –emmercompascuum.nl, via 0591-649711 of uvvec@home.nl.

Wilt u schriftelijk reageren dan kan dit gestuurd worden naar

Uitvaartvereniging Emmer-Compascuum e.o.

p/a Ruinerbrink 204

7812 RN Emmen

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van Uitvaartvereniging Emmer-Compascuum e.o.